1. februar 2022
Fælles it-motor til to rustbeskyttelseskæder skaber synergi og styrke
SUVO og Tectyl kæderne gør fælles front og indfører online-booking på samme platform. ”Sammen – hver for sig”, lyder det fra LHG Group.
Som en markant leverandør af rustbeskyttelses produkter, udstyr, behandlingsskemaer m.m. Tilbyder LHG Group nu også en fælles It løsning til de tilknyttede centre. LHG Group, har netop tændt for en ny fælles it-motor, som i første omgang har betydet, at SUVO og Tectyl-kæderne har fået online booking på samme platform.
LHG’s fælles it-motor står ud over online booking også for eksempelvis websites, garanti-system og andre administrative værktøjer, mens f.eks. en betalingsdel er på vej.
Tectyl kædens 23 centre har kørt med online booking i flere år, mens funktionen er ny for de 43 danske SUVO centre.
Tectyl kæden kom ind under LHG i foråret 2020.
”Vi stiller den nye it-platform til rådighed for begge kæder, som dog fortsat har hvert deres udtryk. Samlingen hos LHG af de to brands giver helt andre muligheder. Med to kæder under samme tag kan vi nu for alvor begynde at udnytte synergien – dette er fremtidens måde at gøre det på”, udtaler adm. direktør Palle Pedersen, LHG.
Samme kunderelation
”Det er vigtigt at understrege, at det nye tiltag ikke ændrer på kundens tilhørsforhold – det er stadigvæk centrenes kunderelation der er gældende, påpeger kommerciel direktør for LHG, Carsten R. Larsen.
”Vi er i denne sammenhæng fortsat underleverandører. Der er megen snak i branchen og generelt i autobranchen om, kundetilhørsforhold. For os og vore to kæder er det vigtigt at kunderelationer forbliver det rette sted, præcis som det altid har været. Vi gør det blot muligt for kunderne at komme ind i et system, så bilerne vedligeholdes og lever længere, vi ønsker i virkeligheden at skabe convenience- at gøre det nemt og bekvemt for alle vore kunder." understreger Carsten R. Larsen.
”Forhandler-kunderne er naturligt følsomme over for, hvem der har kunderelationen.
Her får de klare fordele og synergi, men uden at risikere kunden. Jo flere ydelser de kan sælge til deres bilkunder, jo mere kontakt har de til kunden. Derfor er dette partnerskab fantastisk for både store og små samt en fin mulighed for at tjene ekstra penge i en tid, hvor mange bilhuse tænker i nye forretningsmuligheder, fordi det er svært at få biler
hjem”, siger den kommercielle direktør og tilføjer:
Undervognscentrenes erhvervskunder dvs. værksteder /autoforhandlere, har mulighed for at få eget systemlogin til booking 24/7”.
Skandinavisk it-motor
”Det er vigtigt, at centrene kan tilbyde deres forhandler- og værkstedskunder nye forretningsmuligheder. Vi tager her førertrøjen – vi er en del af noget større under parolen ”sammen ¬- hver for sig””, siger Palle Pedersen, som oplyser, at online booking via den nye, fælles it-platform ikke kun gælder SUVO og Tectyl kæderne i Danmark, men også Tectyl i Norge. Desuden er Tectyl kæden i Sverige samt SUVO Litauen på vej som brugere af systemet.
”Så det er virkelig en skandinavisk it-motor i rustbeskyttelsesbranchen”, tilføjer han.
”Der udvikles konstant på it-platformen. Vi vil hele tiden være med, og helst foran. Der sker hele tiden noget, ligesom der er gejst og investeringer i de to kæder”, udtaler Palle Pedersen.
Jes Langagergaard, Suvo Hjørring og formand for SUVO garantiforening:
”Vi er rigtigt begejstrede for det nye tiltag. I SUVO-kæden er online booking jo helt nyt, og vi tror på, at den nye mulighed vil tilføre os flere kunder i alle aldre. Ligesom vi i dag er helt vant til at booke f.eks. biografbilletter restaurant besøg osv. online, tror jeg, det bliver det samme med booking af rustbeskyttelse. Og så har digital bestilling fået et voldsomt boost under corona-pandemien. Desuden gør den fælles platform det mere økonomisk for begge kæder”.
Michael Henriksen, talsmand for Tectyl kæden, Viby J:
”Online booking, som vi har brugt i flere år, er et fantastisk arbejdsredskab. Det vigtigste er, at vores kunder kan booke rustbeskyttelse alle tider af døgnet – det kan vi slet ikke undvære. Desuden kan de også booke f.eks. lejebil og andre tillægsydelser. Det åbner en dør mere for centrene”.
”Vi kan se, at kunderne er mest aktive med booking kl. 19-21 – det er både vi og de glade for. Og vi kan tydeligt mærke, at der er sket meget inden for online booking det sidste halvandet år”.
”Det er en klar fordel, at to kæder bruger samme it-motor. Vores fokus er jo det samme”.